• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 4 مرداد 1401
کد مطلب : 166934
+
-

مجمع تصویب کرد:

قطع وابستگی نفت تا  پایان برنامه هفتم

مجمع تشخیص مصلحت نظام تا پایان برنامه هفتم توسعه به دولت مهلت داد که وابستگی بودجه به درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز را قطع کند.
 بحث و بررسی درباره سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در جلسه روز دوشنبه، سوم مردادماه1401به ریاست صادق آملی لاریجانی و با حضور غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ادامه پیدا کرد. روسای قوای مجریه و مقننه در این جلسه فوق‌العاده حضور نداشتند.
براساس گزارش مرکز رسانه و روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، این جلسه به بحث و بررسی درخصوص آخرین فراز سیاست‌های اصلاح ساختار، سازوکار و فرایند بودجه کل کشور اختصاص یافت و از تصویب اعضا گذشت. 
اعضای مجمع بر قطع وابستگی بودجه به درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز تأکید و مصوب کردند که «تامین مالی هزینه‌های دولت با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها از محل مالیات و سایر درآمدهای عمومی و مولدسازی دارایی‌های دولت صورت گیرد و عواید حاصل از صادرات نفت، گاز و میعانات گازی صرفاً به سرمایه‌گذاری و تامین مالی طرح‌های زیرساختی و توسعه‌ای اختصاص یابد و این امر تا پایان برنامه هفتم می‌بایست محقق شود.» براساس این گزارش، بحث و بررسی درباره صندوق توسعه ملی و بندهای مرتبط به آن به جلسه آتی مجمع موکول شد و مقرر شد در این زمینه از سوی کارشناسان  بررسی‌های لازم صورت گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید